Visning
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

onsdag 12 juni 13:00 - 13:30

As Dreamers Do

Välkommen till en guidad visning av aktuell utställning i Konsthallen. På plats träffar du museets konstpedagog som berättar och svarar på frågor.

Plats: Konsthallen

I sommar fyller Bohusläns museum 40 år och detta vill vi fira genom att göra en extra stor satsning på samtidskonst i konsthallen med utställningen As Dreamers Do! Titeln refererar till konstnärens roll som drömmare, iakttagare och medskapare i en komplex samtid. Några av de femton inbjudna konstnärerna har tidigare ställt ut i konsthallen i olika konstellationer, andra är helt nya i sammanhanget. Det blir således både återblickar, återkomster och nya möten.

Deltagande konstnärer

Tova Berglund, Omid Delafrouz, Elisabeth Frieberg, Caspar Forsberg, Jens Fänge, Lukas Göthman, Lena Johansson, Eric Magassa, David Nilson, Maria Nordin, Sofie Proos, Linnéa Sjöberg, Jim Thorell, Johan Thurfjell och Cajsa von Zeipel.

Mer nyfiken på utställningen redan nu? Läs mer genom att klicka här.

Visningstillfällen

Följande dagar kl 13.00: