Stöd Bohusläns museum

Var med och bidra till utvecklingen av vårt museum, till glädje för både nuvarande och kommande generationer.

Stöd Bohusläns museum

När du bidrar med en gåva till Bohusläns museum kan du känna dig trygg med att din gåva blir väl omhändertagen och är till glädje för vårt gemensamma kulturarv för framtida generationer.

Bohusläns museum bidrar till länets attraktivitet och tillväxt samt i utvecklingen kring demokratifrågor och hållbarhet. Vi vill vara med och utveckla Sverige!

Museet får anslag från två av våra stiftare, Uddevalla kommun och Västra Götalandsregionen för att bevara och utveckla kulturarvet för dagens och kommande generationer genom uppdrag. Utöver dessa uppdrag arbetar vi utifrån svensk lagstiftning med Museilagen och stiftelselagen samt museets egna stadgar.

Vill du också vara med och stötta utvecklingen av vårt museum?

• Vill du stötta oss och vårt arbete? Swisha din gåva till 123-598 80 77
  • Vill du sätta in din gåva till vårt bankkonto, kontakta oss på: ekonomi@bohuslansmuseum.se
  • Vill du testamentera en gåva? I samarbete med den juridiska digitaltjänsten Jurio kan du upprätta ett testamente. Genom att testamentera en valfri summa till förmån för Stiftelsen Bohusläns museum och vårt ändamål blir testamentet helt kostnadsfritt för dig. Läs mer om att upprätta ett testamente hos Jurio

Stort tack för din gåva! Alla bidrag gör skillnad.