Föreställning
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

11 november, 2023 14:00 - 15:30

Ängel?

En pjäs om kärlek, intimitet och omtanke. Och vad som egentligen hände år 2020: Det är mars 2020 och en pandemi har brutit ut – vi befinner oss mitt i stormens öga.

Entré: Fri entré, föranmälan eller drop in vid mån av plats

Handling:

Undersköterskan JOJJO har varit mammaledig, och när hon kommer tillbaks till nattjobbet på intensiven hamnar hon mitt i stormens öga. Till slut börjar dröm och verklighet smälta samman. Vad gör hon om valet är att rädda andras liv, eller sig själv?

KATARINA arbetar inom hemtjänst. När pandemin bryter ut uppstår kaos. Men Katarina klarar alllt – tills hon själv blir en som smittar.

Ängel? är berättelsen om hur hur pandemin förändrade livet för många, men också ett sökande efter vad som läker oss; den helande kraften i kärlek, och i raseriet som får oss att orka vidare.

Röster om pjäsen:

”En värdefull uppsättning vars skådespelare uträttar exceptionellt övertygande insatser.”

/Mats Hallberg, Kulturbloggen

”Smärtsamt, sant, poetiskt.”

/Petra Hellberg, författare, sjuksköterska

”Tack för en FANTASTISK kväll.”

/Milena Baric, undersköterska

”Jag rös och grät om vartannat.”

/Viveka Andersson, Kommunikatör, avdelning Väst

Biljetter:

Biljetten är gratis och föreställningen visas med anledning av utställningen Vi som arbetar med våra kroppar.

Du behöver förboka för att säkra din plats. Det gör du i museets butik, telefonnummer 0522 65 65 01, eller på nätet: Länk till biljettbokning.

Produceras av:

Regi – Karin Blixt och ensambeln