Kommande Evenemang

juli 2024

Lördag
juli
Foto. Varp med trassmattegarn uppspänt med spännband mellan träd. Personer som väver med händerna
kl. 13.00–15.00

Prova på vävning med händerna!

I sommar är vi kreativa tillsammans under flera veckor – Välkommen att prova på att väva med händerna, enkel spännande aktivitet att droppa in på flera gånger i sommar!

Plats: Hyllan
juli
På bilden står 10 personer på en klipphäll. I bakgrunden skymtar en sjö och skog som avtecknar sig mot horisonten. Ovanför en skymningsfärgad himmel. Personerna, sex kvinnor och fyra män, är klädda i klädedräkter från olika tidsperioder. De representerar olika epoker från stenålder till modern tid. Kläderna varierar också, från vardagliga och enkla kläder till påkostade övreståndsdräkter.

augusti 2024

augusti
foto. En person sitter med färgiga händer. En penna i ena handen och en pensel i andra.
kl. 13.00–15.00

Workshop: Make a painting! (In English)

Interested in painting? This summer, join our creative workshop for a session in oil, aquarell and acrylic painting, led in mainly English. Suits everyone from around 7 years old and more, with an urge to paint!

Entré: Fri entré, free of charge!
kl. 13.00–15.00

Workshop: Make a painting! (In English)

Entré: Fri entré, free of charge!
Lördag
Illustration. Uddevalla folkmusikfestival
kl. 10.00–23.50

SAVE THE DATE! Uddevalla Folkmusikfestival 2024

Årets stora folkmusikhändelse i Uddevalla. Men du! Vi vill uppmärksamma dig på att i år sker festivalen inte på muséet utan på Folkets Hus i Uddevalla – vilket spännande äventyr. Utöver det kör vi samma folkmusikfestliga upplägg som vanligt. Välkomna!

augusti
Foto. Stormigt hav i bakgrunden, närbild på två händer som håller och tittar ned i skärmen på en systemkamera.
Konst
Hela dagen

Pop-up-utställning – Schillerska tolkar Västerhavet

Schillerska gymnasiet i Göteborg gästar Uddevalla med en fotoutställning där de tolkar Västerhavet på olika spännande sätt. Välkommen att upptäcka havet genom kameralinsen. Öppnar sjunde augusti klockan tio och hänger ett par veckor till. Programmet är en del av Västerhavsveckan.

Plats: Hyllan
kl. 10.00–20.00

Västerhavsveckan: Onsdagsprogrammet

Denna dag tillägnar vi Västerhavsveckan med massor av aktiviteter för alla åldrar. Upptäck västerhavet med oss!

augusti
Foto. Mobil cykel verkstad. Två personer står vid en cykel so är uppställd på en ställning de ler och tittar in i kameran.
kl. 10.00–16.00

LO-bikes cykelservice

Energi- och klimatrådgivningen vill stötta dig som cyklar och bjuder på cykelservice! Glöm inte att anmäla dig och din cykel. Programmet är en del av Västerhavsveckan.

+ Exportera evenemang