Höstlov på museet

3 november, 2023 10:00 - 12:00

Vi söker tidsresenärer!

Vad skulle du vilja upptäcka om du kunde resa tillbaka i tiden? Tillsammans med museipersonal får du tillgång till föremål från museets samlingar.

Plats: Spisrummet
Entré: Fri entré, föranmälan krävs
Vad skulle du vilja upptäcka om du kunde resa tillbaka i tiden?

Tillsammans med museipersonal får du tillgång till föremål från museets samlingar.Vad skulle du tycka vara spännande, roligt och coolt att få veta mer om?

Nästa år öppnar vi en utställning som handlar om Bohusläns historia från stenåldern fram till idag.Vi vill veta vad du skulle vilja ha med i utställningen.

Praktiskt info:

Fyra stycken tillfällen kan du delta:

• Måndagen den 31 oktober klockan 10-12 eller 13-15
  • Fredag 3 nov 10-12 eller 13-15

Ålder: 9-12

Anmälning krävs, drop in i mån av plats.Max 10 barn per tillfälle.

Anmälan gör du till museets reception, 0522 65 65 01.

Programpunkten är en del av jubileumsprogrammet och historieåret 2024

Nästa år på museet: vi fyller 40 år och vi storsatsar på Bohusläns historia!

Under 2024 kommer vi på Bohusläns museum att särskilt lyfta Historien om Bohuslän. Våra tio spännande historiekvällar om olika tidsperioder i Bohusläns historia och en ny, egenproducerad utställning om Bohuslän, är några av årets stora festligheter som du inte får missa.

I historiekvällarna kompletterar vi SVTs satsning Historien om Sverige med kunnigt och underhållande innehåll om Bohuslän nordiska historia. Den nya utställningen kommer att respondera med historiekvällarna genom att visa föremål, platser och personer från samma tidsperioder.

Hoppas du längtar lika mycket till Historieåret på Bohusläns museum som vi gör!