17 december, 2023 14:00 - 15:30

Filmvisning med eftersnack! Sveriges saltaste kust

Välkommen att se filmen om Bohuslänska kusten och höra filmskaparen och biologen Stefan Edmans eftersnack. Fotograf och film: Peter Muld.

Plats: Hörsalen
Entré: Fri entré, föranmälan krävs. Observera att din biljett behöver hämtas senast kl 13.30 den 17 december

Utan hav, inget liv! Följ med längs Bohuskusten i denna unika dokumentär. Förundras över Skageracks magiska växt- och djurvärld.

Hör forskare och fiskare berätta om hoten mot havsmiljön – men också om nya spännande projekt som ska hjälpa torsk och blåmussla, koraller och ålgräs.

Möt eldsjälar som städar bottnar och stränder och gör klockarmband (!), nya fiskredskap och mycket annat ur skräpet.

En vacker och högaktuell film av duon bakom succéerna ”Bredfjället i våra hjärtan” och ”En badglad polis”.

Filmskapare Stefan Edman finns på plats och håller i ett eftersnack där du också har chans att ställa frågor.

Biljettbokning:

Du måste boka biljett till eventet för att bli garanterad en plats. Vi har visat filmen en gång i november och då blev det fullsatt.
Du bokar din biljett i museets reception eller ringer till receptionen och bokar, telefonnummer: 0522 65 65 01. Biljetten är gratis.

Observera att:
Du behöver hämta din biljett senast 13.30 den 17 december annars släpper vi biljetten till någon annan.

Avbokning:
Får du förhinder och inte kan komma så skicka ett mail senast en dag innan eventet så har någon annan möjlighet att boka biljetten. Avbokningsmailet skickar du till: besoksservice@bohuslansmuseum.se , ange ”avbokning 17 dec” i ämnesraden. Du kan inte boka din biljett via mail, endast avboka.

Mer info:

Foto och produktion: Peter Muld.

Foto: Lisa Sihlberg

Undervattensfoto: Tobias Dahlin