Föreställning

lördag 27 april 14:00 - 15:00

Mycket väsen för lite Jazz

En duettföreställning i kärlekens alla tonarter. Jazz på luta, Shakespeare i smoking - varför inte? Den tidlösa kärleken, kurtisen och gnabbet står i strålkastarljuset i denna dialogkonsert där evergreens från 1900-talet och bevingade repliker från 1500-talet möts och sträcker sig efter varandra som i en sällsam pardans.

Plats: Hörsalen
Entré: Biljetter via Riksteaterföreningen: Ordinarie 250 kr, med scenpass 200 kr och under 26 år 100 kr.
Med luta och sång, humor och värme, ger sig två medlemmar ur Romeo & Julia Kören in i kärleksrelationens alla val och kval.Texter ur William Shakespeares pjäser. Musik ur Ella Fitzgeralds och Louis Armstrongs, Chet Bakers och Marilyn Monroes repertoar.

Niklas Atterhall, Malin Sternbrink

Regi: Benoît Malmberg
Arrangemang: Niklas Atterhall

Producent: Romeo & Julia Kören

Biljetter

Köp biljett:

Föreställningen arrangeras av Uddevalla Riksteaterförening och biljetterna kan du köpa via den här länken till Regionteaterns hemsida

Det går också bra att köpa biljett i museets butik, telefonnummer hit är 0522 65 65 01. Telefonen är bemannad under museets öppettider.

Priser:

Ordinarie 250 kr, med scenpass 200 kr och under 26 år 100 kr.

Logotyp, röd. Med texten Uddevalla Riksteaterförening