Konsert
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

söndag 3 mars 12:30 - 13:30

Ranrike Spelmän

I 20 år har Ranrike Spelmän spelat på Bohusläns Museum och nu är de här igen!

Plats: Hyllan

På den öppna scenen Hyllan, en trappa upp i huset, är det denna söndag en eftermiddagskonsert med traditionell bohuslänsk folkmusik.

Vill du sitta ner luta dig tillbaka och lyssna så är det bara att slå sig ner och njuta. Om det däremot rycker i benen så ställ dig upp och ta en sväng om framför musikerna! Ranrike Spelmän är vana vid att publiken inte kan sitta still och visst är det härligt?

Om Ranerike Spelmän:

Ranrike Spelmän är en folkmusikgrupp som spelar traditionella låtar från Bohuslän. Gruppens framträdanden är oftast som konserter men de spelar även till dans. Fiol, nyckelharpa, kontrabas, dragspel och klarinett blandas med banjo, gitarr och trummor i olika kombinationer. Gruppen bildades år 2000 av spelmän från Bohuslän och Göteborg.