• Detta evenemang har redan ägt rum.

lördag 27 april 10:00 - 13:00

Bohusstickningscirkel

Nu kan du spana in Bohusstickning live! Kanske vill du bara se hur stickgruppen gör, kanske vill du inspireras, kanske är du erfaren eller nybörjare och vill vara med? Nu har du möjligheten till allt detta på museet och träffa Bohusstickningsgrupp.

Plats: Hyllan
Entré: Fri entré, drop in
Stickgruppen träffas sista lördagen varje månad på Bohusläns museum (ej december och på sommaren).
Gruppen vill föra det kulturhistoriska arvet vidare och locka nya medlemmar att börja sticka Bohusstickning.
Du är varmt välkommen att titta förbi. Bara titta och uppleva eller se om detta är något för dig att delta i. Vi lär av varandra och har en trevlig stund tillsammans!

Vad skiljer sig gruppen från andra stickgrupper?

De som deltar i eventet har alltid på sig en Bohusstickning-tröja eller sitter med en Bohusstickning.
Detta är en roligt och obligatoriskt för nuvarande och framtida medlemmar!

Om Bohusstickgrupp

Gruppen bildades 1999 då Bohusstickning hade ett 60-års jubileum.
Några i gruppen har varit med sedan starten 1999.