Temadag

fredag 31 maj 10:00 - 22:00

Jubileumsfirande: Fredagsprogrammet

Vi fyller år och det vill vi fira med dig! De här dagarna bjuder på spännande aktiviteter med något för alla: från disco till panelsamtal, vernissager till konserter och såklart kul aktiviteter för barn och unga.

För 40 år sedan slog Bohusläns museum upp dörrarna för första gången. Därför bjuder vi in dig till ett fullspäckat jubileumsfirande den 31 maj, 1 och 2 juni.

Fredagens program

• 16:00 Jubileumsvisning av museet . Följ med Elisabeth, pedagog på museet, på en specialvisning av museet. Max antal deltagare: 25 st. Föranmälan 0522-656501 (receptionen). Biljetter hämtas senast 30 minuter innan. Visningen är gratis.
  • 17:00 Vernissage av utställningen Så är det också i Bohuslän. En porträttutställning av 20 bohusläningar, intervjuade av etnologen Marja Ågren och fotograferade av fotografen Maya-Kristin Nylander. Utställningen kommer att stå i museiparken under hela sommaren.
  • 17:30 Modevisning med tema 80-tal. Elever från Sinclairgymnasiet bjuder på 80-tals mode för att hylla årtiondet som museet öppnades.
  • 18:00-22:00 Disco. Vi dansar från 1984 till 2024.

Hela helgen bjuder på

Det blir dans, musik, mässa, barnaktiviteter, panelsamtal, vernissager och mycket mer – dagar som du inte vill missa. Så spara datumen i din kalender och håll utkik här, snart kommer hela programmet.
Varmt välkommen att fira med oss!