← Tillbaka till Evenemang

Konsert
kl. 13.00–14.00

Fredagskonsert med Kurt Wiklander

Kända och mindre kända klassiska mästerverk att njuta av. Välkommen upp och andas ut en stund!

maj
Abstrakt konst. Geometriska former: en oval och rektanglar i lila och vinröda linjer ovanpå en horisontellt målade färger i olika nyanser av grönt och rosa.
Vernissage
kl. 18.00–20.00

Elevutställning: Exposure

Nu är det dags för Sinclaires bild och formelever att öppna sin examensutställning på Bohusläns museum. Välkommen att ta del av en utställning där du får uppleva färg, form och uttryck som tillkommit under elevernas treåriga utbildning vid Uddevalla gymnasieskola.

maj
Foto. Rum med instrument uppställda, tre gitarrer till höger en mikrofon i mitten ett elpiano och en bas till vänster. Fönster med klar sol i bakgrunden.
Konsert
kl. 17.30–19.00

Musikcafé med Kulturskolan

Missa inte Kulturskolans vårkonserter, allt från solo till orkester!

maj
Foto. Fem medelålderskvinnor iklädda bohusstickning-tröjor. Tittar in i kameran och ler.
kl. 10.00–13.00

Bohusstickningscirkel

Nu kan du spana in Bohusstickning live! Kanske vill du bara se hur stickgruppen gör, kanske vill du inspireras, kanske är du erfaren eller nybörjare och vill vara med? Nu har du möjligheten till allt detta på museet och träffa Bohusstickningsgrupp.

Entré: Fri entré, drop in
+ Exportera evenemang