Evenemang för måndag 11 mars - onsdag 27 mars

Måndag
kl. 10.00–12.00

Vi gör påskbrev i verkstaden

Välkommen till museets verkstad där du kan skapa påskbrev tillsammans med museipedagog Elisabeth Corsander. Drop-in för alla åldrar.

Måndag
kl. 13.00–14.00

Vi gör påskbrev i verkstaden

mars
Foto taget ovanifrpn. Barn med keps håller upp sina händer fulla med färg över ett bord där det ligger en målning, penslar och färger utspritt.
kl. 10.00–15.00

Skaparverkstad

Kom till museets verkstad där vi under dessa dagar plockar fram spännande material som du kan skapa med.

mars
Foto. Barn i 8 års-åldern sitter vid ett bbord och skapar i lera. På kortsidan sitter en kvinna i yngre medelåldern med förkläde och skapar. Logga med texten Historien om Bohuslän en del av Historien om Sverige.
kl. 11.00–12.30

Workshop – i Krukmakarens verkstad

Välkommen att prova på att skapa i lera. Ett historiskt hantverk som vi har nytta av än idag!

Entré: Fri entré och föranmälan
Plats: Spisrummet
kl. 14.00–15.30

Workshop – i Krukmakarens verkstad

Entré: Fri entré och föranmälan
Plats: Spisrummet
mars
Foto. Ur ett helikopterperspektiv sitter ett barn iklädd keps som skymmer ansiktet och målar med vattenfärg. Barnet håller upp händerna som är täckta av färg.
kl. 10.00–15.00

Skaparverkstad