Temadag

9 augusti, 2023 10:00 - 20:00

Vår dag i Västerhavsveckan: dagens program, sammanfattat

Idag är det vår dag att uppmärksamma Västerhavsveckan! Det blir en heldag av spännande programpunkter med koppling till Västerhavet. Västerhavsveckan är en temavecka om havsmiljö som äger rum på olika platser längs västkusten.

Entré: Fri entré!

Bohusläns museums temadag under Västerhavsveckan

Västerhavsveckan är en temavecka för havsmiljön med aktiviteter som engagera och passar alla åldrar. Under onsdagen den 9 augusti är det en heldag på Bohusläns museum. Då  kan du ta del av havsfrågor på många olika sätt, i form av film, teater, utställningar, forskningsprojekt med mera.

Det finns aktiviteter för alla åldrar såväl inne, som utanför museet.

Ur programmet

Mer om programpunkterna

Mer om  Västerhavsveckan

Västerhavsveckan är en temavecka för havsmiljön med aktiviteter som kan engagera och locka alla åldrar. Västerhavsveckan arrangeras varje år sedan 2008 av VGR:s miljönämnd tillsammans med forskningsinstitut, kommuner, organisationer, företag och andra medaktörer.
Läs mer om hela Västerhavsveckan, https://www.vgregion.se/ov/vasterhavsveckan/

Västra Götalandsregionens logotyp.