Tidigare utställning

Botten av Coronaflaskan

21 april – 1 maj 2022

Plats: Västerhallen (nedre plan)

Examensutställning 2022

Nu är det dags. Årets avgångselever visar sin examensutställning. Det är Sinclairs bild och designelever som tillsammans skapar en utställning där vi får uppleva färg, form och uttryck som tillkommit under deras treåriga utbildning vid Uddevalla gymnasieskola.

Sedan 1990-talet har det varit en tradition att Sinclairs bild- och nu även designelever årligen har sin avslutande utställning på Bohusläns museum. Efter två år med restriktioner och inställda utställningar är det äntligen möjligt för eleverna att få ha sin utställning på plats hos oss på Bohusläns museum igen med ”Botten av Coronaflaskan”.

Foto. Överblick av utställningsrummet som fyllts av färgrik och variationsrik konst, främst målningar men även sex skulpturer går att se.

Vy över Västerhallen och en del av utställningens exponering.

Vernissage den 21 april kl 18.00 på Hyllan, där Uddevalla Konstförening  delar ut de årliga stipendierna. Välkommen att ta del av utställningen med elever, lärare, familj och vänner.