Konstkollo 2024

TA CHANSEN ATT DELTA I ETT KREATIVT SOMMARÄVENTYR! Träffa konstnärer, lär känna nya vänner, samtala om konst, utforska olika material och tekniker i skulptur, teckning, måleri och mycket mera!

Sommaren 2024 anordnas konstkollo på fem olika platser: Dômen Konstskola, Rydal museum, Bohusläns museum, Kulturhuset Blå Stället och Dalslands Konstmuseum. Samtliga konstkollon är kostnadsfria. Vi kommer arbeta både i grupp och individuellt. Du kommer få enskild handledning samt tillfälle att diskutera ditt arbete och konst i allmänhet med övriga kursdeltagare och lärare. Inga förkunskaper krävs – vi uppmuntrar alla att söka!

På Bohusläns museum kör vi den 17-20 juni mellan kl 10- 15.
Material, fika och frukt ingår – men man tar med sin egen lunch.
Vi har 12 platser och det är först till kvarn som gäller.
Vi kommer också att ha en reservlista.

Mer information om schema och andra detaljer skickas ut innan kursstart

Ladda ner anmälningsblanketten här: Anmälningsblankett

Fyll i och maila till birgitta.ahlund[at]bohuslansmuseum.se senast den 7 juni
Avanmälan sker minst tre dagar innan kursstart, gärna tidigare om man vet att man inte kan delta.

En grupp unga personer som sitter och tecknar och målar utomhus.

Bildtext: Teckningsövning på innergården under tidigare sommarkollo.

Vi har möjlighet att anordna Konstkollo för att vi fått stöd av Västra Götalands Regionen, Familjen Wikanders Stiftelse och Stiftelsen Otto och Charlotte Mannheimers Fond