Temadag

9 augusti, 2023 10:30 - 15:00

En del av Västerhavsveckan: Naturfilmarna

Hur ser det ut under ytan i Bäveån? Ta reda på det med hjälp av en UV-drönare! En del av museets temadag under Västerhavsveckan.

Entré: Fri entré

Prova drönare och se kortfilmer från närmiljön

För barn & unga är livet under ytan en värld som är främmande. Den kan upplevas som skrämmande eller fantastisk. Det är en intressant och spännande miljö. Naturfilmarföreningen vill ge barn & unga möjlighet att upptäcka undervattensvärlden oavsett simkunnighet, rörelsesvårigheter eller eventuell osäkerhet och rädsla för vatten.

Naturfilmarna vill med UV drönaren hjälp visa vad som finns under ytan i vår närmiljö. Väcka ett intresse som därefter utvecklas till att man vill lära sig mer.

Barn och unga får praktiskt vara med och manövrera drönaren och se kortfilmer från närmiljön.

Mer om Västerhavsveckan

• Här kan du läsa mer om Bohusläns museums aktiviteter under Västerhavsveckan