Föredrag

onsdag 10 januari 18:00 - 20:00

Segling Orust-Island

Om du har tänkt att dra västerut så kanske detta kan ge lite inspiration. Ett föredrag för alla som är intresserade av en spännande maritim reseberättelse.

Plats: Spisrummet
Entré: Biljettköp á 100kr, via Nortic eller museets butik

Segling till Bohusläns ”Ytterskärgård”, d v s Shetland, Färöarna och Island sommaren 2023.
Välkommen
säger Kryssarklubbens Bohussektion till  alla intresserade till föreläsning och bildspel på Bohusläns museum

Utöver bildspel så har Stig Eriksson med sig lite Sjökort och Pilot Books att kika på.
En del av bildspelet visar också vad Stig har gjort för att förbättra båten för längre seglatser, singlehanded eller med liten besättning.
Resan gick västerut 2023 från Orust över Nordsjön till Shetland och vidare över Nordatlanten till Färöarna och Island

Praktisk information

• Tid för frågor finns både under och efter bildspelet
  • Biljetter kostar 100 kr. Du bokar här via Nortic eller köper din biljett i museets butik.
  • Frågor rörande eventet går till Stig Eriksson, telefonnummer: 07 05  39 17 07.