Konst
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

1 oktober, 2023 12:00 - 15:00

Konstauktion

Konst får oss att stanna upp och reflektera, behöver du mer konst i ditt hem? Nu har du chans att buda hem tavlor under auktion med Uddevalla konstförening.

Entré: Fri entré!

En traditionell auktion med utropare i Hörsalen. Uddevalla Konstförening har fått en generös gåva i form av en konstsamling. Nu har du som besökare chans att buda hem något av verken från konstnärer från Bohuslän med omnejd.

Auktionen börjar kl 13.00
Visning av verken redan kl 12.00

Välkomna!

Samarbete:

Konstföreningen i Uddevalla har länge samarbetat med Bohusläns museum. Tillexempel är etablerat samarbete Bohussalongen varje år, i år invigs salongen den 28 oktober.

Om Uddevalla Konstförening:

Föreningen arbetar för engagerande och levande kultur genom bland annat föreläsningar, utställningar, konstfoldrar, studiebesök, ateljébesök hos konstnärer i området, utbildningar/kurser, guidade museibesök, utlottning av konst med mera.