Vernissage
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

28 oktober, 2023 13:00 - 14:00

Invigning Bohussalongen

Nu är den årliga Bohussalongen tillbaka!

Plats: Konsthallen
Tid: kl. 13.00–14.00
Entré: Fri entré

Nu är det återigen dags för öppning av den jurybedömda Bohussalongen, som är ett samarrangemang mellan Bohusläns museum och Uddevalla Konstförening. Utställningen kommer att visas i Konsthallen 28 oktober 2023 – 11 januari 2024.

Under invigningen hälsar museichef Annette prior välkommen. Salongen presenteras av Agneta von Zeipel, curator Konsthallen och Åse Sundkvist, ordförande i Uddevalla konstförening inviger utställningen.

Om Bohussalongen: Konstnärer verksamma i Bohuslän är välkomna att lämna in verk till årets jurybedömda Bohussalong. Lägsta ålder för att delta är 16 år. Bohussalongen är ett samarrangemang mellan Bohusläns museum och Uddevalla Konstförening och utställningen kommer att visas i Konsthallen 28 oktober 2023 – 11 januari 2024.

Mer att läsa, finns i länken: bohuslansmuseum.se