Föredrag
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

4 oktober, 2023 18:00 - 19:30

Fjällafton: Bildvisning på Bohusläns museum 2023

Plats: Hörsalen
Tid: kl. 18.00–19.30
Entré: Fri entré!

Göran Forsell tar dig med på fjällvandring i världsarvet LAPPONIA där Padjelanta, Stora Sjöfallet och Sarek ingår. Följ med på vandring i världsarvet Laponia, som är ett stort fjällområde där flera av våra välkända nationalparker ingår, bland annat Padjelanta, Sarek och Stora Sjöfallet.

Ett föredrag med bilder som handlar om fjällvandring och fjällnatur i dessa områden. Göran Forsell från Svenska Turistföreningen visar bilder och berättar om upplevelser från olika delar av Laponias fjällområden. Gamla färdvägar och nya vandringsstråk leder vandraren genom intressanta områden i en sagolikt vacker natur. Göran Forsell är verksam inom Svenska Turistföreningen, STF, och den lokala avdelningen i Dalsland. Varmt välkomna!

Praktisk information:

• Samling: Bohusläns museum, Uddevalla. , 18:00
  • Plats: Bohusläns museum.
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Göran Forsell 0705279214, forsell.alg@hotmail.com

Samarbete:

Arrangemanget sker i samarbete med Studiefrämjandet och STF Dalsland.

Loggor. 2 st brevidvarandr. Svenska turistföreningens logotyp till vänster, under den står texten STF Dalsland. Till höger Studiefrämjandets logga i rött.