Temadag
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

27 augusti, 2023 10:30 - 13:00

Arkeologidagen: Barnvagns-kom-och-gå-bio ”Andys förhistoriska äventyr”

Vi visar barnprogram om Andy som jobbar på ett museum och ibland behöver resa tillbaka till förhistorisk tid för att hämta något.

Plats: Hörsalen
Tid: kl. 10.30–13.00
Entré: Fri entré

Välkommen att lära er om förhistorisk tid genom barnprogram på bioduk.

Vad är barnvagns-kom-gå-bio:

Ljud:
I mån av plats kan du köra in bebissyskon barnvagn i lokalen. Tänk på att hålla utrymningsvägar fria. Är det väldigt dåligt väder är vi glada om ni torkar av hjul lite!

Vagn:
På barnvagnsbio är det också ok att småbarn låter lite. Kanske kommenterar man filmen ibland eller så gråter ett lillasyskon – det är helt ok. Men tänk på att det finns många småfilmälskare i lokalen som gärna vill lyssna.

Drop-in:
Vi visar avsnitten rullande under hela eventtiden. Det går bra att komma och gå, hur tyst kan du smyga in och ut?

Om programmet:

Passar barn från ca 5 år.

”I varje episod händer något som gör att Andy, som jobbar på ett museum, behöver resa tillbaka i tiden för att hämta något och under varje resa träffar han olika urtidsdjur tex mammutar eller sabeltandade tigrar. På olika sätt får vi lära oss massor om historia och vetenskap.”

/SVT-play