Evenemang för 28 augusti, 2022 - 13 juli, 2023

Evenemang för 28 augusti, 2022 - 13 juli, 2023

januari 2023

januari
Foto. Modell i gulsvetsmask. Lutar huvudet i sin hand. Röd och lila bakgrund.
Föredrag
kl. 17.30–19.30

Varför vara med i facket?

Och vad är fackets roll i Sverige? Är frågor som vi diskuterar under kvällen seminarium.

juli 2023

juli
Foto. Pysselbord. Närbild på pensel, ett stearinljus och akvarellpapper med blå färg på och en stiliserad fisk.
kl. 10.00–11.30

Skapande verkstad: Vattendjur med vattenfärg!

Välkommen att skapa målningar med oss på museet med vattenfärg och stearin. Passar alla barn i målsmans sällskap!

juli
Fotokollage av tre bilder. Till vänster, stående bild: litet barn sitter hukad vid en tvättbräda. Höger hörn uppe, foto på allmoge bruksföremål inifrån ett torp. Höger hörn, nedre: barnhänder som rullar ett ark bivax.

Hembygdsresan

Välkommen att ta del av Hembygdsresan, museet åker på turné och gör spännande aktiviteter för barn mellan ca 5-9 år. Se den närmaste platsen för dig i eventet!

juli
Fotokollage. Mörkt blå bakgrund. Två kvadratiska foton på jordkällare av stenblock bredvid varandra. Till vänster svart vitt foto med ett barn i förgrunden till vänster i färg.
kl. 8.30–15.30

Jordkällarkurs

Välkommen att lära dig om jordkällare i Sockenmagasinet i Tanumshede! Det blir också en rundtur till jordkällare i närområdet

Entré: 150:- för medlemmar, 395 ej medlemmar

kl. 10.00–11.30

Skapande verkstad: Vattendjur med vattenfärg!

juli
Foto. Person som ror en träeka på hav i stiltje. på ekans högra sida kommer en gigantisk tentakel upp ur havet och reser sig över båten.
Visning
kl. 13.00–13.30

Guidad visning Nordiska Väsen-Rödlistan

Upplev drömska fotografier med motiv av mystiska väsen i en guidad visning.

Entré: Fri Entré
juli
Foto: Vitt rustikt träplank ovanpå detta ligger en gammaldags sax, färska örter och snöre.
kl. 14.00–15.30

Skapande verkstad: Gör en skyddsamulett

Skydda dig mot oknytt med gamla knep. Vi tar inspiration från utställningen Nordiska Väsen och skapar amuletter tillsammans. Passar både gammal och ung.

+ Exportera evenemang