Kommande Evenemang

Kommande Evenemang

maj 2024

maj
Foto. Fem medelålderskvinnor iklädda bohusstickning-tröjor. Tittar in i kameran och ler.
kl. 10.00–13.00

Bohusstickningscirkel

Nu kan du spana in Bohusstickning live! Kanske vill du bara se hur stickgruppen gör, kanske vill du inspireras, kanske är du erfaren eller nybörjare och vill vara med? Nu har du möjligheten till allt detta på museet och träffa Bohusstickningsgrupp.

Entré: Fri entré, drop in
Plats: Hyllan
maj
Fotokollage. Ung kvinna med själ står i ett utställningsrum och läser en bok. Vänster hörn logga med text "Uddevalla poesifestival", Höger hörn två personer på scen.
Barn och unga
kl. 12.00–21.00

SAVE THE DATE! Uddevalla Poesifestival

Snart släpper vi programmet för Uddevalla poesifestival! Missa inte den här dagen som myllrar av poesi, musik, performance, workshops, mingeltorg, open stage, barnens festivalområde och mycket mer.

maj
Foto. 20 st personer i medelåldern poserar i en stentrappa utomhus. Medparten ler och tittar in i kameran, de har ytterkläder på sig och solen lyser på gruppen.
Konsert
kl. 18.30–19.30

Tema tid

Luta dig tillbaka och ta del av Uddevallakörens årliga vårkonsert!

juni 2024

juni
Två kvinnor som håller hand, två kvinnor som går. I bakgrunden 3 konstverk.
kl. 11.00–12.00

Slow-Art

Välkommen att träffa vår konstpedagog som berättar och svarar på frågor, i en visning där vi tillsammans stannar upp vid ett konstverk.

Plats: Konsthallen
juni
På bilden står 10 personer på en klipphäll. I bakgrunden skymtar en sjö och skog som avtecknar sig mot horisonten. Ovanför en skymningsfärgad himmel. Personerna, sex kvinnor och fyra män, är klädda i klädedräkter från olika tidsperioder. De representerar olika epoker från stenålder till modern tid. Kläderna varierar också, från vardagliga och enkla kläder till påkostade övreståndsdräkter.

juli 2024

juli